Sayfalar

16 Ocak 2013 Çarşamba

DIY Konserve Yenileme Detayları

Daha önce yenilemiş olduğum konserve kutularını burada paylaşmıştım.. Şimdi de nasıl yaptığımı paylaşmak istedim.. Ortalama en fazla 15dk. zamanımı aldı.

Öncelikle neler kullandım.. işte malzemelerimm..
Konserve Kutusu + dekupaj tutkalı + dekupaj kağıdı (ben internetten çıktı aldım) + fırça + makas

Öncelikle dekupaj uygulayacağım konserve kutusunu temizledim. Burda dikkat etmemiz gereken nokta hiçbir  iz kalmaması.. çünkü dekupaj kağıdı yapıştığında dalgalanmalar olur..

Ben biraz şanslıydım çünkü çok yapışkanlı değildi :)

Ölçüsünü aldım ve kutuyu kaplayacak şekilde dekupaj kağıdımı kestim..

Dekupaj tutkalını küçük bir tabağa sıktım kullanımı daha kolay olsun diye.. Sonra da temizlemiş olduğum konserve kutusunun kaplanması gereken kısmının tamamına sürdüm.

Kesmiş olduğum dekupaj kağıdını tutkalı sürmüş olduğum kutuya yapıştırdım.

Bu noktada yine biraz dikkat gerekiyor.. kağıdın buruşmaması iz kalmaması gerekiyor..
Tamamen yapıştırdıktan sonra tekrar üzerine dekupaj tutkalı sürmemiz gerekiyor..Çünkü verniklediğimiz zaman eğer tutkal sürmemiş olursak kağıt simsiyah oluyor. bütün emek çöp oluyor. yani burdan şu da çıkıyor.. tutkalı çok iyi sürmeliyiz hiç boşluk kalmamalı.. (başıma geldi önceki kaplamamda nokta nokta küçük tutkal değmeyen yerler olmuş vernik yiyince yazık oldu..)



Karşılaşacağınız görüntü korkutmasın sizi :) kuruduğunda eser kalmıyor bu bulanıklıktan.. :)
Hee bir de tamamen kurumadan asla verniklemeyin.. ;)

İşteee sonuuuççç.. :) verniklemeyi bekleyemedim :)
eee o halde Başarılaarrrr... :)

8 yorum:

  1. Elinize sağlık. Ne güzel anlatmışsınız hiç denemediğim halde bir cesaret geldi :)

    YanıtlaSil
  2. ne kadar mutlu ettiniz beni..teşekkür ederim.. siz de beni birdaha yazımı hazırlayabilmek konusunda cesaretlendirdiniz.. ee o halde başlayalım hadi hadi :)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel bir geri kazanım.. ellerinize sağlık..çok beğendim..:)

    YanıtlaSil
  4. Jasea, çok teşekkür ederim.. bende yorumunuzu çok beğendim ;)

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık çok güzel olmuş..yalnız sormak istediğim bir şey var. sondan bir önceki resimde resmin üzerinde dekupaj tutkalının beyaz bir tabaka halinde olduğu görülüyor. Tutkal, o şekilde bırakılıyor mu; yani bembeyaz şekilde? kuruyunca normale dönüyor mu? yoksa tutkalı o şkilde sürüp akabinde hemen sıyırıyor musunuz?

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    İlginize teşekkür ederim..
    Tabiki ilk aşamada kurumasını beklemiyorsunuz hani şu kağıdı yapıştırmadan önceki aşama..
    ikinci aşamada kağıdı yapıştırıp, üzerine dekupaj tutkalını sürdüğümüz aşamada ise aynen öyle beyaz bırakıyorsunuz.. kuruduğunda beyazlık gidiyor.. vernikli gibi kalıyor.. aman diyeyim verniklemeyi unutmayın sonradan.. birde dikkat edin dekupaj tutkalını sürerken sürülmemiş biyer kalmasın verniklendiğinde kararıyor orası çünkü.. Başarılar ;)

    YanıtlaSil
  7. MERHABA;öncelikle elinize sağlık çok güzel olmuş. Bir şey sormak istiyorum; ben henüz bu şekilde bir çalışma yapmadım ama yapmak istiyorum. Fakat bir noktada takıldım. Siz dekupe ettiğiniz resmi internetten çıktı aldım demişsiniz ya; bazı kaynaklarda çıktı alınan resmin üzerine dekupaj tutkalı sürünce mürekkebin dağıldığı, bu sebeple mutlaka fotokopi bir resim kullanılması gerektiği yazıyor. oysa siz normal çıktı kullanmışsınız. tutkalı sürünce mürekkep dağılmamış. nasıl oluyor peki ?...Aylin...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Aylin Hanım,
    Hemen deneyin keyfi paha biçilemezzz..
    Çıktıyı aldığınızda biraz kurumasını beklerseniz bi sorun yaşayacağınızı sanmıyorum ama çıktıyı da görmeden bişey diyemiyorum.

    YanıtlaSil